Dec 22, 2008

chikugunYa...

ni first time aku de blog yg hari-hari bleh aku story..blog ni open untuk aku wat andaian hidup..kisah cinta dan kisah haiwan yang aku berjaya menyelamatkan...bidang yang aku suka gila dan berharap dapat sambung sampai PHD...
final sem 2..aku exam dalam keadaan yang mengecewakan..pada hari ahad (14 dis 08), aku dah start sakit kat gusi..pastu suasana sejuk..aku mula sengal badan...aku ingatkan aku just sakit pasal sejuk..pastu lama2 rasa bdan dah lemah gila..aku dh agak..aku mesti kena chikugunya..aku minx pewoz(skm thp 2)belikan air 100+...ok la sket..mlm tu, aku dah teruk...aku mula meracau..kak lynn(roomate aku) dah risau...esoknya, dia pge jumpa pn hasnah(pihak BULP,IVM) nak mintak pge hospital...pkul 8.30pg, keta IVM pun sampai kat Lobby, aku pun pge..sampai kat sana, aku dah x larat..doktor sahkan aku kena chikugunya..lidah aku melecur sbb panas yang teramat...balik2, aku dah memang tak daya...esok aku exam..english 2 dan asas klinikal...esoknya, aku redah je..pagi tu, kak nani(kakak angkat SKM thp 2) dan kak tini(sama gak), dtg tgk keadaan aku...ni yang aku bertambah syg...aku pge exam, balik awal...cik G ngn pn wan tgk keadaan aku kronik..sepanjg seminggu aku jawab peksa...tah btol ke salah, tak tau la..men buat je..hehe..tp x pe..

penyakit chikugunya ni mula-mula sakit sengal-sengal, pastu demam yang kronik, ending dia baru bengkak kaki dan tangan...aku dah rasa..korg mcmne??ada brani nak kena??

No comments:

Post a Comment